SZCZEGÓŁY ZAGADNIENIA

Efektywny sponsoring. Perspektywa kibica.

Chcesz wiedzieć w jaki sposób kibice postrzegają sponsorów?

Wyniki badania pokazują, że warto sięgać po sponsoring sportowy. Stopień przywiązania kibiców do klubów piłkarskich jest duży, a najsilniejszym uczuciem jest tożsamość.

Zapoznaj się z raportem

Krótkie wnioski z badania

Warto odnotować, że kibice są prawdopodobnie najliczniejszą, a zarazem najbardziej angażującą się społecznością pasjonatów w Polsce. Potwierdzeniem tej tezy może być ilość osób, która wzięła udział w niniejszym badaniu. Blisko 15.000 osób zapragnęło powiedzieć sponsorom co jest dla nich ważne.

Niniejsze badanie pokazuje również, że relacje: sponsor – klub – kibice są oceniane przez fanów piłki nożnej zazwyczaj pozytywnie. Dla nich najważniejszy w sponsoringu jest fakt wsparcia finansowego ich ukochanego klubu. Co więcej, kibice pozytywnie oceniają aktywność klubów w zakresie kształtowania własnego wizerunku w mediach. W tym zakresie warto czerpać z umiejętności tych organizacji, które zazwyczaj lepiej niż biznes czują swoich fanów.