INFORMACJE O BADANIU.

Pierwsze badanie dot. rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek.

Zwycięstwo Igi Świątek w finale French Open wzbudziło ogromną radość Polaków a zainteresowanie zawodniczką znacznie wzrosło. Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sport Analytics jako pierwsze w Polsce przeprowadziło badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Wyniki są bardzo ciekawe. Zawodniczka jest już rozpoznawana przez 61% Polaków w wieku 18-54 lata! Aż 57% naszych rodaków uważa ten sukces za ..historyczny! Ciekawy jest także rodzaj emocji związanych z Polką.

Konsorcjum firm Sport Management Polska oraz Sports Analytics przeprowadziło pierwsze badanie dotyczące rozpoznawalności i wizerunku Igi Świątek. Badania rozpoczęto błyskawicznie, jeszcze w niedzielne popołudnie. Kontynuowano w poniedziałek 12 października. Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie Polaków (N = 3809) ze względu na płeć i wiek (18-54 lata) za pomocą badania Omnibusowego.

W ramach badania sprawdzano także jakie emocje wywołała zawodniczka swoim zwycięstwem w finale French Open oraz czy zwycięstwo Polki w turnieju może mieć wpływ na rozwój tenisa w Polsce. Zapytano także o rozpoznawalność sponsorów zawodniczki oraz o cechy jakie Polacy przypisują triumfatorce z Roland Garros.

Wśród ankietowanych już 61,2% deklaruje, że zna zawodniczkę.

Chcesz wiedzieć więcej?! Pełny raport dostępny jest odpłatnie – Skontaktuj się z nami!

Sport Management Polska, biuro@sportmanagement.pl

Badanych zapytano również o ich wyobrażenie dot. statusu Polki w ogólnopolskiej świadomości, które częściowo wskazuje na potencjał i rodzaj dynamiki związanej z budową pozycji Igi Światek w gronie bohaterów polskiego sportu.

Na pytanie o to, na ile zdaniem ankietowanych Iga jest w Polsce osobą znaną – uzyskano wynik 7,04/10 (odpowiedzi na skali 1-10. 1-zupełnie nieznana, 10-powszechnie znana).

 

Polacy bardzo wysoko ocenieją i doceniają zwycięstwo Igi Świątek w finale wielkoszlemowego turnieju French Open. Ponad 57% ankietowanych uważa ten sukces za historyczny!

27% Polaków uznaje go natomiast za wielki sukces. Jedynie mała liczba odpowiadających traktuje ten sukces jako „normalny”.

Zbadano także jakie nadzieje wiążą Polacy z występami i dalszą karierą sportową Polki.

 

Okazuje się, że wiara naszych rodaków jest bardzo wysoka. Polacy wierzą, że Iga Świątek zdominuje światowy tenis. Tak odpowiedziało aż 44% badanych. Natomiast 47% badanych udzieliło odpowiedzi, że Polka „powalczy przez kilka sezonów”.

 

Pojawiają się także postawy wstrzemięźliwe – 3,4% ankietowanych, uważa, że było to zwycięstwo przypadkowe i jednorazowe. Natomiast 5,2% spodziewa się, że Świątek będzie tzw. „gwiazdą jednego sezonu”.

Chcesz wiedzieć więcej?! Pełny raport dostępny jest odpłatnie – Skontaktuj się z nami!

Sport Management Polska, biuro@sportmanagement.pl

– Iga Świątek z impetem wdarła się nie tylko do finału French Open ale i do świadomości Polaków. Oglądalność telewizyjna kolejnych meczów rosła skokowo a zainteresowanie Polką wzrastało. Po finale na kortach Roland Garros dumę narodową odczuwało prawie 46% naszych rodaków a do wzruszenia przyznało się aż 33% ankietowanych. Z punktu widzenia marketingowego interesujący jest także zbiór cech i atrybutów, które Polacy łączą z zawodniczką. Wśród 45 badanych cech dominują takie jak pracowitość, solidność, waleczność, dynamika. Ale w badaniach wysoko plasuje się także odwaga i śmiałość. Ogólnie według badanych osób przyszłość Igi rysuje się w dobrych barwach. W barwach biało-czerwonych – mówi Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Sprawdzono także jaki wpływ może mieć zwycięstwo Polki na rozwój tenisa ziemnego w Polsce. Czy zainteresowanie triumfem w Paryżu przełoży się na chęć uprawiania lub nauki gry w tenisa. Pozytywne deklaracje złożyło tylko 8,1% badanych. Prawie 76% badanych odpowiedziało, że nie planuje takiej aktywności. Na uwagę zasługują natomiast deklaracje rodziców, wśród których 16% zadeklarowało, że wyraża chęć aby wysłać swoje dzieci na naukę gry w tenisa.

Zbadano także gdzie i jak Polacy „oglądali” mecz finałowy. Na czele tych wyników znajduje się oczywiście telewizja (prawie 60%) ale spory udział miało także oglądanie w internecie (27%) a prawie 12% ankietowanych czytało relacje na żywo zamieszczane na portalach internetowych.

W badaniu uderzyło mnie kilka kwestii. Przede wszystkim fakt, że opinie dotyczące przyszłości Igi Świątek są w ogóle podzielone. Owszem po jednej stronie stoją te nacechowane brakiem optymizmu (gwiazda jednego sezonu, przypadek / 1 turniej), po drugiej natomiast te, które zdecydowanie lepiej oceniają potencjał zawodniczki (powalczy przez kilka sezonów, zdominuje światowy tenis). Podkreślić należy fakt, że jedynie jedna na dwanaście osób nie wierzy w Igę. Pozostałe jedenaście liczą na to, że stanie się odpowiednikiem Rafy Nadala – powiedział Paweł Chmielowski ze Sport Analytics.

Inna rzecz to określenie wskaźników związanych z wizerunkiem i to w jaki sposób korelują z poszczególnymi segmentami potencjalnych odbiorców – kontynuuje Chmielowski. Wyniki badania minimalizują ryzyko tego, czy akcentowanie przez potencjalnych sponsorów Igi jej pracowitości, siły, dynamiki jest ważniejsze na przykład od cechy wiarygodności. Sponsorzy mogą dowiedzieć się dla kogo spośród sympatyków Igi ważniejsze są wartości rodzinne, motywowanie, prospołeczności, a dla kogo stabilność, prestiż, renoma. To wszystko i wiele innych zależności można wyczytać w kolejnych stronach raportu – kończy Paweł Chmielowski.

Chcesz wiedzieć więcej?! Pełny raport dostępny jest odpłatnie – Skontaktuj się z nami!

Sport Management Polska, biuro@sportmanagement.pl