Raport z badania opinii kibiców Spójni Gdynia.
news
autorSport Analytics / 2017-07-27

Badanie zrealizowano w dniach 29 maja - 7 czerwca 2017 roku na próbie 690 kibiców zespołu piłki ręcznej Spójnia Gdynia. Jako technikę przyjęto ankietę internetową. Link z dostępem do ankiety kolportowano poprzez portal FB klubu, sportanalytics.pl oraz pośród osób z własnej bazy danych.  Ze zgromadzonego materiału badawczego (920 ankiet) – wylosowano zgodnie z przyjętym rozkładem próbę badawczą 690 kwestionariuszy. Rozkład próby oparto o przeprowadzony wcześniej sondaż diagnostyczny. Dobór warstwowo – losowy, gdzie warstwami były płeć i wiek.

Co w środku? Główne wnioski z badań

Z badań wynika, że w ostatnim sezonie niemalże połowa z badanych kibiców była na meczu Spójni więcej niż trzy razy i częstotliwość uczestnictwa w tymże wydarzeniu zwiększyła się w porównaniu z zeszłymi sezonami.

Najczęstszym źródłem informacji jest profil klubu na portalu społecznościowym Facebook, portale internetowe oraz rodzina i znajomi. Kibice na mecze wybierają się najczęściej w towarzystwie znajomych oraz z rodziną (odpowiednio 47,6%; 28,6%;25,4%).

Jako początek swojej przygody ze Spójnią badani najczęściej wymieniają fakt, że jest to lokalny klub (22,2%). Kibice zostali zapytani o to ile byliby skłonni płacić za mecze swojego klubu w PGNiG Superlidze. Za bilet normalny jest to kwota 16 zł, za ulgowy 11 zł.

Wśród gadżetów najbardziej pożądane są koszulka wzorowana na oficjalnej meczowej oraz szalik (odpowiednio 53,2%; 51,2%). Spośród form cateringu najpopularniejsze to kawa i herbata. W kiełbasie z grilla gustuje jedynie co piąty kibic. Warto zwrócić uwagę, że zdaniem badanych, by przyciągnąć nowych kibiców klub musi zadbać o odpowiednio wysoki poziom sportowy, atmosferę meczową oraz atrakcje dla dzieci. Pośród firm, które najbardziej mogłyby skorzystać wizerunkowo na sponsoringu Spójni Gdynia wymienione zostały przedsiębiorstwa z branż turystyka i rekreacja, producenci odzieży oraz transport/spedycja oraz producenci napojów.

 

 

 

Szczegółowy raport do pobrania : https://tinyurl.com/spojniabadania

Sport Success