7 dowodów na to, że badania kibiców są potrzebne.
news
autorJakub Szlendak / 2017-07-20

Akcje marketingowe Lecha Poznań na podstawie badań opini kibiców.

Wierny kibic Kolejorza
Dzieci i młodzież do 18. roku życia została zaangażowana w zbieranie naklejek w czasie domowych spotkań Lecha w sezonie zasadniczym 2016/2017. Po zdobyciu wszystkich 15 naklejek, dzieci mogły wziąć udział w finale akcji, który polegał na spotkaniu z piłkarzami Lecha Poznań. Spotkanie odbyło się w Sali konferencyjnej na Inea Stadionie, a owymi piłkarzami byli Paweł Jóźwiak i Vernon De Marco. Była to odpowiedź na wnioski płynące z raportu Sport Analytics nt. kibiców Lecha. Z raportu jasno wynikało, że największą znajomością wśród fanów cieszą się akcje skierowane do najmłodszych – akcje „Lech na Landach” oraz „Lech Poznań Football Academy” znało odpowiednio 70,8% i 67,2% kibiców.
Ponadto kibice określili działania budujące wspólnotę Lecha i aktywność prospołeczną Klubu jako istotną (odpowiednio 7,83 i 7,46 pkt w skali 1-10) oraz dobrze prowadzoną (4,15 i 4,01 pkt w skali 1-5).


http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,popoludnie-pelne-pilkarskich-wrazen,27940.html

 

Kolejorz docenia prymusów

Ta akcja polegała na zaproszeniu na 2 domowe mecze Klubu dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjów, które zdobyły świadectwo z wyróżnieniem za bardzo dobre wyniki w nauce (czerwony pasek). Ciekawa akcja, ponieważ dziecko w tak młodym wieku nie pójdzie na stadion samo, więc poprzez dzieci, Klub przyciąga na trybuny ich rodzeństwo czy rodziców.

Pierwsze wizyty na stadionie mogą mieć bardzo duże znaczenie w przyszłości, gdyż pozytywne emocje towarzyszące wydarzeniom budują lojalność i zaangażowanie kibiców. W skrócie, dziecko, któremu spodoba się oglądanie meczu z trybun będzie naciskało opiekunów na kolejne wizyty lub zechce reprezentować klub na boisku. Następuje przełamanie bariery nieznajomości atmosfery meczu, stadionu i doświadczeń związanych z uczestnictwem w wydarzeniu. Dzieci bardzo dużo ze sobą rozmawiają, a pozytywne wrażenia z meczu na pewno obiją się szerokim echem wśród rówieśników.

 

http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,kolejorz-docenia-prymusow,27859.html

 

Z karnetem koszulka meczowa 50 zł taniej

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom karnetowiczów, Lech zaoferował im rabat w wysokości 50 zł na nowe koszulki meczowe (domowe i wyjazdowe). W artykule zawarte są szczegóły promocji, informacje o miejscach sprzedaży koszulek oraz godziny ich otwarcia.

Programy lojalnościowe dla karnetowiczów były dotychczas prowadzone poniżej ich oczekiwań (3,31 pkt w skali 1-5).


http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,z-karnetem-koszulka-50-zl-taniej,27884.html

 

Zmiany w „Stacji Kolejorz”

Uwzględniając opinie ankietowanych, Klub dokonał kilku zmian w funkcjonowaniu oficjalnego sklepu z gadżetami mieszczącego się przy Enea Stadionie. O 100m2 została powiększona powierzchnia sklepu, podwojono liczbę stanowisk kasowych (do 6) oraz odświeżono wystrój.

Ponadto przed pierwszym meczem ligowym w sezonie 2017/2018 zorganizowano liczne atrakcje dla kibiców, tj.: darmową fotobudkę, konkursy z nagrodą główną w postaci nowej koszulki meczowej oraz obecność 2 zawodników, z którymi kibice robili sobie zdjęcia czy brali autografy. Ciekawym pomysłem była darmowa personalizacja koszulek zakupionych przed pierwszym meczem, która odbywała się na miejscu. W uwagi na duże zainteresowanie ten czas został wydłużony do 2 dni roboczych,lecz to tylko potwierdza sukces akcji.
Ww. działania miały na celu wydłużenie czasu dotarcia kibiców przed meczem na stadion oraz skierowanie ich uwagi na sklep z gadżetami. Dotychczas ponad 2/3 kibiców (70,2%) kierowało się prosto na trybuny, a czas dotarcia na stadion dla niemal połowy fanów był niższy niż 30 min (47,4%). Jednocześnie 25,5% z nich uważa, że zwiększenie atrakcji na stadionie sprawiłoby, że dotarli by na stadion wcześniej.
Sklep odwiedzał ledwie co dziesiąty kibic, a 86,1% fanów zadeklarowała wydatki okołomeczowe na mniej niż 10 zł. Można w tym obszarze bardzo dużo zmienić.

 

http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,przed-meczem-atrakcje-w-stacji-kolejorz,27889.html

 

Strefa rodzinna

Przed meczem z Sandecją Nowy Sącz, tak jak w poprzednim sezonie, została zorganizowana strefa zabaw dla najmłodszych. Dzieci mogły poskakać na dmuchańcach, pomalować buzię w niebiesko-białe barwy, zrobić sobie zdjęcie z maskotkami klubowymi czy zagrać w piłkarzyki. Tak jak w pkt. nr 4, miało to wydłużyć czas spędzany przez kibiców wokół stadionu przed meczem oraz miło zorganizować czas najmłodszym.

Kontynuowane są rabaty na bilety w strefie rodzinnej: dzieci do 5 roku życia oglądają mecz za darmo na kolanach opiekunów, a dzieci do 13 lat płacą za wejściówkę 10 zł. Jest to pokłosie niezadowolenia kibiców z cen biletów (dla 34,3% badanych stanowi to barierę w oglądaniu spotkań na stadionie) oraz próba dotarcia do 68% kibiców, którzy deklarują, że nie przychodzą na żaden mecz w sezonie.


http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,rodzinna-inauguracja-sezonu,27894.html

 

Rabat na zakup karnetu


Z badań ankietowych przeprowadzonych przez Sport Analytics wynika, że 37,8% kibiców to kibice okazjonalni, a karnet posiada jedynie co czwarty (26,5%). Aby zmienić te wyniki klub kontynuuje program lojalnościowy, wg którego każda runda, na którą kibic kupi karnet daje mu 1% zniżki na następny taki zakup. Akcja jest prowadzona od 2007 roku, co daje najwierniejszym fanom do 20% zniżki na zakup karnetu na sezon 2017/2018.

 

http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,sprawdz-punkty-lojalnosciowe-i-kup-taniej-karnet,27493.html

 

Nowe oznakowanie INEA Stadionu

W marcu, zgodnie z sugestiami kibiców w badaniu ankietowym, rozpoczęła się wymiana oznakowania na stadionie. W badaniu, fani Kolejorza ocenili informacje o rozwiązaniach dla osób niepełnosprawnych na przeciętne 3,82 (w skali 1-5), czystość na 3,38 (w tej samej skali), a 10% z nich przyznało, że wygodniejsze trybuny zachęciłyby ich do częstszego odwiedzania INEA Stadionu.

Zamontowano 60 nowych tablic, a docelowo będzie ich kilkaset. Poprzednie oznakowanie było spuścizną po UEFA EURO 2012. W okresie przejściowym na stadionie obecne będą obie formy oznakowania, lecz będzie ono systematycznie zmieniane. Cały proces ma zostać zakończony nawet za ok. 2-3 lata.

http://www.lechpoznan.pl/informacje-z-klubu,43,inea-stadion-zyska-nowe-oznakowanie,26586.html

 

POBIERZ CAŁY RAPORT

 

 

Sport Success