Wizerunek firm wspierających sport niepełnosprawnych. Raport z badania.
news
autorSport Analytics / 2017-05-29

Badanie zrealizowano w dniach 13-28 kwietnia 2017 roku na próbie 681 osób. Jako technikę przyjęto ankietę internetową. Link z dostępem do ankiety kolportowano poprzez media społecznościowe Sport Analytics oraz wśród osób z bazy danych Sport Analytics.

Pobierz RAPORT Z BADAŃ

Badanie nie nosi znamion reprezentatywności jest jedynie przyczynkiem do dalszej dyskusji i pogłębienia tematu.

Badanie dotyczyło wizerunku firm wspierających sport niepełnosprawnych. Główną częścią badania było pytanie numer, 1 w którym ankietowani w skali od 1 do 5 odpowiadali czy zgadzają się z przedstawionymi stwierdzeniami. Treść pytania:
W jakim stopniu zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
•    Firmy wspierające sport niepełnosprawnych budzą u mnie większy szacunek niż te, które tego nie czynią.    
•    Mając do wyboru dwa takie same produkty w tej samej cenie, wybiorę produkt firmy, o której wiem, że wspiera sport niepełnosprawnych.    
•    Jeżeli firma sponsoruje sport niepełnosprawnych to wiem, że nie liczy się dla niej jedynie zysk.
•    Ucieszyłoby mnie, gdyby moja ulubiona firma zaczęła wspierać sport niepełnosprawnych.    
•    Kupno produktów firmy wspierającej sport niepełnosprawnych to dobry uczynek
 Znaczenie wag:
•    1 - wcale,
•    2 - w małym zakresie,
•    3 - w średnim zakresie,
•    4 - w dużym zakresie,
•    5 - w pełni.
Pytanie to miało na celu sprawdzenie podejścia przez społeczeństwo do firm sponsorujących sport niepełnosprawnych. Dotykało ono najważniejszych z punktu widzenia sponsora aspektów dotyczących możliwości pozytywnego rozwoju wizerunku marki oraz osiągnięcia sprzedaży. Miało ono sprawdzić jak sponsorowanie sportu niepełnosprawnych może wpływać: na wizerunek marki, czy wpływa na decyzje zakupowe, czy takie działanie może być postrzegane, jako hipokryzja, zachowania lojalnych klientów w przypadku rozpoczęcia takiego typu sponsoringu, oraz czy sponsoring sportu niepełnosprawnych może dać marce „wartość dodaną”.
Następnie ankietowani odpowiadali na pytanie otwarte: „Wolny ring” - proszę podzielić się z nami swoją opinią na temat sponsorowania sportów niepełnosprawnych przez firmy. Co Pan/Pani myśli na temat firm wspierających niepełnosprawnych).

Pobierz RAPORT Z BADAŃ

Sport Success