10 przykazań analizy sportowych baz danych, czyli jak zaprezentować klub potencjalnemu sponsorowi.
news
autorPaweł Chmielowski / 2017-01-12

Połączony ze sponsoringiem sportowym model ekspansji biznesu działa. Są na to liczne dowody. Skoro od roku 2001 do roku 2014 wartość polskiego rynku reklamy sportowej wzrosła nominalnie prawie dwudziestokrotnie (!) i ciągle rośnie, to ten sposób reklamy musi faktycznie działać. Kolejne firmy decydują się naśladować pionierów ze swojej branży, którzy debiut w roli sponsora sportowego mają już za sobą, i powtarzają ich sukcesy. Jeżeli oferujemy dobrej jakości produkt, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby rozpocząć dalszy rozwój.

Czy istnieją narzędzia, które ułatwią pozyskanie sponsorów?

Statystyka i analityka sportowa. Świat sportu już dawno wpuścił je na swoje tereny. Na potrzeby niniejszego tekstu dokonaliśmy podziału działań ze względu na odbiorcę i podstawowe funkcje. Z jednej strony mamy „analitykę popularną” – uprawianą m.in. przez Ekstrastats (pozdrawiamy kolegów!) i wyrażaną infografikami – dostępnymi szerszemu gronu odbiorców – kibicom, dziennikarzom i pasjonatom sportu. Te przejawy działań analityczno-statystycznych dostępne są ogółowi i publikowane w prasie lub social media i często są narzędziem marketingowym. Przekazują wiedzę na temat wyników, osiągnięć i działań sportowych. Wzbogacają wiedzę kibica i zapewniają wysokiej jakości rozrywkę intelektualną. „Analityka specjalistyczna”, z drugiej strony, służy specjalistom – zawodnikom, trenerom czy właścicielom klubów sportowych.

Analityka specjalistyczna to potężne narzędzie dla każdej osoby zarządzającej mniejszym lub większym klubem. Pozwala lepiej zrozumieć tak sponsora jak i "statystycznego kibica". Ułatwia podejmowanie decyzji na podstawie faktów i liczb, a nie tylko emocji i uczuć. Pomaga również w pozyskiwaniu "mecenasów klubu". O ile łatwiej rozmawia się z ludźmi biznesu, gdy można im pokazać do jakiej grupy docelowej trafią dzięki klubowi oraz ile jest warty ekwiwalent reklamowy przedsięwzięcia.

 

 

 

 

 

 

Pytanie brzmi jak dobrze przeprowadzić analizę danych i uzyskać najlepsze wyniki ?

Analitycy reprezentujący największe marki stworzyli dekalog analityki:

  1. Prostota. Należy dążyć do jak najprostszego przedstawienia problemu. Absurdalnie prostego.
  2. Problem nade wszystko. Cały czas należy go mieć przed oczyma.
  3. Nie wierz w poprawność danych. Sprawdzaj, waliduj. Waliduj i sprawdzaj. Nikomu nie ufaj.
  4. Zautomatyzuj to, co powtarzalne. Zrób sobie kawę. Znajdź czas na kopanie w danych.
  5. Nie zaśmiecaj baz. Nie zbieraj wszystkiego. Wiedz, co chcesz znaleźć!
  6. Obserwuj, podglądaj, naśladuj. Otaczaj się najlepszymi. Czerp od nich inspiracje.
  7. Bądź sceptyczny. Jeśli czegoś nie jesteś pewny poszukaj opinii ekspertów.
  8. Nie kombinuj. Uczenie maszynowe i sieci neuronowe rozwiązują dużo problemów, ale zwykła regresja liniowa też czasami wystarcza.
  9. Nie torturuj danych. One i tak zaczną mówić.
  10. Myśl jak kibic. Podążaj za tym, czego On chce.

 Na podstawie: http://www.digitaljournal.com/pr/1944802

 

 

 

 

 

Sport Success